söndag 21 oktober 2012

The heat is on!



Då jag under en längre tid haft väldigt mycket skrivande i jobbet och inte så mycket för egen del. Bestämde jag mig för ett tag sedan att ta upp lite privat skriveri eftersom den skrivande delen gälland jobb gått ner betänkligt. Då jag ser väldigt mycket film igen. Så tänkte jag att det kunde passa bra att skriva av sig om det. Samtidigt som jag har förhoppning om att just lite kortare filmrecensioner kan vara bra som tips när man inte riktigt vet vad man ska se. Så jag kör nu en nystart på prov. Jag har tänkt mig att vara aktiv fram till årsskiftet för att se om jag faktiskt hinner med att leverera något som kan vara av värde för andra. Målsättningen är nu att jag ska skriva minst två inlägg per vecka, och i alla fall i genomsnitt minst två per tio dagar för att jag ska fortsätta även in på nästa år.

För er som varit här förut så ser ni ett par förändringar(förbättringar). Ny design, fler etiketter per inlägg och möjlighet att göra sökningar på sidan. Tanken är att det ska vara mer attraktivt att läsa här, och framförallt att det ska vara lättare att hitta efterhand som det fylls på med nya filmer. Jag har en önskan om att sidan ska fungera lite som en god vän där man kan få filmtips och lite nya alternativ när man fastnat i en viss kategori. Då jag ser att det sakta ökat med träffar på sidan så vore jag så klart glad om mina läsare kommenterade det jag skriver. Kom gärna med konstruktiv kritik, önskemål på filmer, kategorier, skådespelare eller regissörer, som ni skulle vilja läsa mer om. Inga önskemål är konstiga eller svåra. Jag gillar att se allt. Nytt, gammalt, smalt eller mainstream spelar ingen roll. Jag smakar på allt och utforskar gärna nytt.

Jag har för igenkänningen och för att ge mig själv ett smidigare format att uttrycka mig i skapat lite av en standardform för snabbrecensionerna. Det kommer vara Betyg, plus, minus och citat från alla filmer. Ska även från och med nu slänga in regissör, produktionsår och medpassagerare(dvs i de fall där jag sett filmen tillsammans med någon, vilket inte är så ofta i förhållande till mängd). Om jag lyckas med min målsättning kommer jag att så sakta börja "marknadsföra" mig själv för att få fler läsare men som det är nu vill jag först bygga upp en mindre filmbank och förhoppningsvis få läsare som hittar hit av sig själva eller via eventuella rekommendationer.

Så nu kör vi. The heat is on!

1 kommentar:

  1. 3 inlägg på 2 dagar. Då är du säker i 10 dagar till i alla fall. Skämt och sido kul att bloggen varit ordentligt aktiv den senaste månaden. När du har byggt upp en liten katalog så kan det mycket väl bli en sida att få tips ifrån. Just nu verkar du väl insnöad på franska rullar så du har en del att jobba på för att tillfredställa mig ;)

    /Kim

    SvaraRadera